E-HANDELSBETINGELSER

 

E-HANDELSBETINGELSER FOR WEBSHOPPEN WWW.STOF2000.DK

 

Webshoppen www.stof2000.dk ejes og drives af STOF 2000 A/S:
 

STOF 2000 A/S
Rødegårdsvej 180
DK-5230 Odense M
CVR: 37347876

 

Henvendelser vedr. bestillinger:
Tlf. nr.: +45 27 61 20 00 (hverdage 9.00-15.00)
E-mail: kundeservice@stof2000.dk

Disse e-handelsbetingelser er gældende fra 10. juli 2018 og finder anvendelse på køb foretaget af forbrugere på www.stof2000.dk til levering i Danmark (dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt). Vi anbefaler at du læser betingelserne grundigt igennem inden du handler på www.stof2000.dk.

 

Oversigt:

 

1. Bestilling af varer
2. Priser og betaling
3. Levering
4. Fortrydelsesret
5. Reklamation og klager
6. Personoplysninger
7. Cookies
8. Lovvalg

 

Link til standardfortrydelsesformular
 


 

1. BESTILLING AF VARER

 

Webshoppen www.stof2000.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.stof2000.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen på varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Indkøbskurv”. Herefter indtaster du navn, adresse, e-mailadresse og tlf.nr. samt vælger den ønskede leverings- og betalingsform. Du er ansvarlig for at de oplysninger, du indtaster som led i en bestilling, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollere disse oplysninger.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at gennemføre betalingen. Først når du har gennemført betaling, går din ordre videre til www.stof2000.dk og du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail.

 


 

2. PRISER OG BETALING

 

Alle priser i vores webshop er angivet i danske kroner og inkl. moms.

Du kan betale med følgende kort:

  • Dankort/VISA-Dankort
  • MasterCard
  • VISA
  • MobilePay

Beløbet hæves først på dit kort når varerne afsendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et højere beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort.

Betaling foregår via en krypteret SSL forbindelse, der sikrer, at dine kreditkortoplysninger kun bliver brugt i forbindelse med den igangværende transaktion.

Der er således ikke muligt for andre at spore dine oplysninger. Kreditkortoplysningerne formidles direkte til PBS af DIBS A/S, der er en certificeret betalingsformidler. Det vil sige, at vi hos STOF 2000 ikke ser eller kommer til at se dine kortoplysninger, da denne del af handlen udelukkende håndteres af DIBS A/S. Dine kreditkortoplysninger bliver naturligvis ikke blive gemt.

Det er ikke muligt at betale med gavekort eller tilgodebevis i webshoppen.

Bankforbindelse:
Sydbank
Reg. nr.: 6822
Konto nr.: 1217729

 


 

 

3. LEVERING 

 

Varer bestilt på www.stof2000.dk leveres til adresser i Danmark (dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt).

Din bestilling afsendes altid hurtigst muligt og sædvanligvis senest indenfor 2 hverdage efter bestillingen. I forbindelse med højtider og ferie, må der generelt påregnes lidt længere leveringstid. Vi kontakter dig hurtigst muligt, hvis din levering bliver forsinket.


Valg af leveringsform:

 

Afhent i din lokale STOF 2000 butik: kr. 0,-

Hvis du vælger denne leveringsform, skal du selv afhente din pakke i den STOF 2000 butik, du har valgt i forbindelse med din bestilling. 

Du kan forvente din pakke klar til afhentning indenfor 2-4 hverdage. 

Du modtager en SMS fra os når, din bestilling er klar til afhentning i din valgte afhentningsbutik. Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på kundeservice@stof2000.dk.

 

Levering til GLS Pakkeshop:

Ved køb under kr. 500,- er leveringsprisen kr. 29,-

Ved køb over kr. 500,- er leveringsprisen kr. 0,-

Du kan forvente din pakke leveret indenfor 1-3 hverdage. Så snart din ordre afsendes, vil du modtage en e-mail med dit Track and Trace nummer.

 

Levering med GLS til erhvervsadresse:

Ved køb under kr. 500,- er leveringsprisen kr. 50,-

Ved køb over kr. 500,- er leveringsprisen kr. 0,-

Du kan forvente din pakke leveret indenfor 1-3 hverdage. Så snart din ordre afsendes, vil du modtage en e-mail med dit Track and Trace nummer.

 

Levering til postadresse med Post Nord:

Ved køb under kr. 500,- er leveringsprisen kr. 70,-

Ved køb over kr. 500,- er leveringsprisen kr. 20,-

Du kan forvente din pakke leveret indenfor 1-3 hverdage. Så snart din ordre afsendes, vil du modtage en e-mail med dit Track and Trace nummer.

 

STOF 2000 bruger PostNord og GLS til forsendelse af varer og kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtfører, vejrforhold mangelfuld levering fra tredjemand eller andre udefrakommende påvirkninger. Heldigvis sker det sjældent at din pakke eller indholdet har taget skade under forsendelsen. Er uheldet ude, beder vi dig kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på kundeservice@stof2000.dk.

 


 

4. FORTRYDELSESRET

 

Når du handler online hos www.stof2000.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på (se nærmere under ”varens stand”).

Ønsker du at udøve din fortrydelsesret, har du mulighed for at benytte dig af vores landsdækkende bytte- og returservice. Alle varer købt online på www.stof2000.dk kan byttes eller returneres i vores 25 butikker fordelt over hele landet. Husk at medbring din købsfaktura ved henvendelse i en fysisk butik.

Alternativt har du mulighed for at returnere din bestilling til www.stof2000.dk. I så fald skal du, for at gøre fortrydelsesretten gældende, ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Bemærk: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Send venligst meddelelse om fortrydelse til følgende adresse og/eller e-mail:

STOF 2000

Rasmus Færchs Vej 23

7500 Holstebro

kundeservice@stof2000.dk

For at vi nemt og hurtigt kan identificere varen, henstiller vi til, at du anfører ordrenummeret i din meddelelse om fortrydelse. Hvis ordrenummeret ikke er oplyst, kan det medføre forsinkelser og fejl.

UNDTAGELSER TIL FORTRYDELSESRETTEN

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Vi gør særligt opmærksom på at stof, der er klippet i, tages ikke retur. Husk derfor at kigge varen igennem for eventuelle fejl inden du klipper.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
 

RETURNERING

Hvis du fortryder dit køb, skal varerne tilbageleveres til denne adresse:

STOF 2000

Rasmus Færchs Vej 23

7500 Holstebro

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varer. Du opfordres derfor til at orientere dig om priser hos forskellige fragtudbydere. Udgifter til returnering vil afhænge af den specifikke vare. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ved tilbagelevering bør du sørge for at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vi modtager dem. Vi anbefaler derfor at du gemmer postkvittering samt evt. Track and Trace nummer.

Vi forventer at du sender varerne retur hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt dit køb.

 

DOKUMENTATION FOR DIT KØB SAMT RETURFORMULAR

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som du finder her.

 

TILBAGEBETALING

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi 
•    du reelt har taget varen i brug, 
•    den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, 
•    du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
 


 

5. REKLAMATION OG KLAGER

 

I tillæg til fortrydelsesretten gælder dine almindelige rettigheder i købeloven, herunder mangelreglerne. Du har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. 

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@stof2000.dk eller telefonisk på +45 27 61 20 00

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Varen skal sendes til:

STOF 2000
Rasmus Færchs Vej 23
7500 Holstebro

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade HER. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og reducerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 200,00 kr. for undersøgelse af varen.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Du har også mulighed for at henvende dig i din lokale STOF 2000 butik vedr. reklamationer på varer købt online på www.stof2000.dk. Find en oversigt over STOF 2000 butikker HER.

OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos www.stof2000.dk kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@stof2000.dk.  
 


 

6. PERSONDATA

 

Ved persondata forstås enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person. Ved at benytte www.stof2000.dk eller bestille varer på STOF 2000s webshop, accepterer du, at STOF 2000 registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående.

 

STOF 2000 er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via webshoppen. Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til STOF 2000s persondatapolitik eller ønsker at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder, kan du kontakte:

 

STOF 2000

Rødegårdsvej 180

DK-5230 Odense M

Tlf. nr. +45 27 61 20 00

E-mail: kundeservice@stof2000.dk

 

Du kan benytte www.stof2000.dk uden at afgive personoplysninger om dig selv. Vi benytter cookies (se punkt 7), men benyttelsen af cookies medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.

 

Når du køber et produkt eller kommunikerer med os på www.stof2000.dk, indsamler vi de oplysninger, du selv afgiver – blandt andet:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

 

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, for at vi kan levere de produkter, du har bestilt og i øvrigt opfylde vores aftale med dig. Herunder også for at kunne administrere dine rettigheder til at returnere og reklamere.

STOF 2000 opbevarer ikke informationer om dine betalingsmidler (eksempelvis bankkontonumre, betalingskortnumre og lign.).

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til STOF 2000 via e-mail: kundeservice@stof2000.dk.

Du kan læse vores fulde Persondatapolitik her.

 



 

7. COOKIES

 

Ved at benytte www.stof2000.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille tekstfil, der bliver gemt på din computer. Det betyder, at vores hjemmeside kan huske dig når du besøger den igen, og at vi kan indhente statistik. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Hvis du ønsker mere information om vores brug af cookies på www.stof2000.dk samt hvorledes du sletter cookies, så klik her.

 


 

8. LOVVALG OG VÆRNETING

 

Køb af varer på www.stof2000.dk er underlagt dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

E-handelsbetingelserne er senest opdateret den 10.07.2018